تکنیکال نیوز - اخبار تکنیکی

مجموعه ای از اخبار خاص تکنیکی

تکنیکال نیوز - اخبار تکنیکی

مجموعه ای از اخبار خاص تکنیکی

کاظم خاوازی ظهر امروز در سفر به جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر به جنوب کرمان از خسارت‌های اتفاق افتاده به محصولات کشاورزی و کشاورزان این منطقه از نزدیک بازدید کرده و خسارت‌های وارده شده را مورد ارزیابی قرار دادیم.

 

وی با بیان اینکه در سرمای اخیر به مزارع سیب زمینی، پیاز و باغات مرکبات که مورد هجمه سرما قرار گرفته بودند خسارت قابل توجهی وارد شده است افزود: خسارت‌های وارده را به اطلاع معاون اول رئیس جمهور رساندیم و دستورات لازم را برای جبران خسارت توسط معاون اول رئیس جمهور داده شد از سوی دیگر مکاتباتی نیز با وزیر کشور در این زمینه انجام شده است.

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت:  فردا در هیئت وزیران گزارش سفر امروز به جنوب استان کرمان و خسارت‌های سنگین وارد شده به کشاورزان این منطقه را مطرح خواهم کرد.

 

وی با بیان اینکه پیگیری لازم را خواهم کرد تا پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در صحن هیئت وزیران به سرعت مورد بررسی قرار گیرد افزود: باید مصوبات سفر را به تصویب برسانیم تا کشاورزان بتوانند خود را برای کشت بعدی آماده کنند.

 

خاوازی ادامه داد: امروز با مدیر صندوق بیمه کشاورزی به توافق رسیدیم که بلافاصله از هر محلی که امکان پذیر است کشاورزانی که حداقل بیمه بودند معطل پرداخت هزینه خود نباشند و به سرعت این مهم اتفاق خواهد افتاد.

 

وی عنوان کرد: از محل یارانه‌هایی که در اختیار بخش کشاورزی است و کمک‌های اعتباری به کشاورزانی که در حوزه باغبانی دچار خسارت شده‌اند کمک می‌شود.

 

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در برنامه داریم تا از محل کارت کشاورز که اعتبار قابل توجهی در این قسمت وجود دارد تسهیلاتی برای جبران خسارات و سرمایه در گردش در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا کشاورزی جنوب استان کرمان در فرآیند مناسب و سطح خوبی قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: مدیرعامل بانک عامل هم قول دادند تا کشاورزانی که به درآمد کشت خود متکی بودند و امروز بایستی اقساط وام خود را پرداخت می‌کردند اجرائیه‌ها را با تأخیر طولانی‌تر نسبت به آن اقدام کنند.

 

خاوازی با بیان اینکه با هماهنگی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از محل بند خ و بند ل اعطای تسهیلات و جبران خسارت به سرعت انجام شود افزود: در بحث زنجیره‌های دام و طیور که استان کرمان استثناء شد و به ویژه جنوب کرمان که سرمایه‌گذارها می‌تواند ورود پیدا کنند و مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
عرفان حبیب نژاد 1