تکنیکال نیوز - اخبار تکنیکی

مجموعه ای از اخبار خاص تکنیکی

تکنیکال نیوز - اخبار تکنیکی

مجموعه ای از اخبار خاص تکنیکی

انتظار می‌رود، مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل در این ماه نخستین گام در راستای انتخاب رئیس بعدی این سازمان بین‌المللی را بردارند.

به گزارش آبزرور، "ولکان بوزکر"، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که او و "تارک لادب"، سفیر تونس در سازمان ملل و رئیس فعلی شورای امنیت این سازمان، امیدوار به ارسال نامه‌ای قبل از ۳۱ ژانویه و درخواست از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل برای ارائه نامزدها به منظور به چالش کشیدن "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل هستند.

 

نخست‌وزیر سابق پرتقال و رئیس سابق پناهندگان سازمان ملل، که دوره پنج ساله او در سکان‌داری سازمان ملل ۳۱ دسامبر به پایان می‌رسد، روز دوشنبه در نامه‌هایی به بوزکر و لادب گفت به دنبال دوره دوم است.

 

مجمع عمومی، دبیرکل را بنا بر پیشنهاد شورای ۱۵ عضوی انتخاب می‌کند که در آن پنج عضو دائم دارای قدرت وتو هستند، بنابراین حمایت آن‌ها حیاتی است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا فوراً حمایت خود از گوترش را اعلام کرد، اما آمریکا، روسیه، چین و فرانسه هنوز هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

 

قطعنامه سازمان ملل که در سپتامبر ۲۰۱۵ تصویب شد از رؤسای مجمع و شورای امنیت می‌خواهد "روند درخواست نامزدها برای سمت دبیرکل را از طریق نامه مشترکی خطاب به همه کشورهای عضو" آغاز کنند.

 

در چند سال اخیر قیمت مسکن روند رو به رشدی داشته است و قیمت ها آن قدر افزایش یافته که دیگر کمتر خانواری قادر است حتی به فکر خرید مسکن بیفتد.

 

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت متوسط هر مترمربع مسکن در شهر تهران طی یک سال گذشته را در نمودار زیر ملاحظه می کنید. داده های این نمودار از گزارش های بانک مرکزی استخراج شده است. همان گونه که ملاحظه می گردد متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در آذر ماه 99 به حدود 26.9 میلیون تومان رسیده است. هر چند این قیمت در مقایسه با متوسط قیمت آبان ماه 99 کاهش ۱.۱ درصدی را نشان می دهد اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 98.9 درصدی داشته است.

 

بوزکر گفت، روز سه‌شنبه با لادب دیدار کرده و پیش‌نویس نامه‌ای را با او به اشتراک گذاشته که بعداً سفیر تونس بین اعضای شورا پخش کرده است. وی اظهار کرد: امیدواریم با همدیگر بتوانیم این نامه را قبل از پایان ماه امضا کنیم.

 

بوزکر در یک کنفرانس خبری گفت، وی در آن زمان تضمین خواهد داد که هر نامزدی در مجمع عمومی حاضر شود تا دیدگاه خود را به اشتراک گذاشته و توضیح دهد طی دوره پنج ساله قرار است چه کارهایی انجام دهد؛ بخش پرسش و پاسخ هم وجود خواهد داشت.

 

وی گفت: از لحاظ قانونی برای کشورها مهلت زمانی در ارائه نامزدها وجود ندارد، اما انتظار دارد "موج اول"- با یک یا تعداد بیشتری کاندیدا- در ماه آوریل یا اوایل مه، در مجمع عمومی حاضر شود.

 

گوترش توسط مجمع ۱۹۳ عضوی و پس از رقابتی مورد مناقشه و شفاف در اکتبر ۲۰۱۶ که در ابتدا شامل ۱۳ کاندیدا-۷ زن و ۶ مرد- بود، برای جانشینی "بان کی-مون" انتخاب شد. وی در یکم ژانویه ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

 

مسئولین در یک سال گذشته عوامل گوناگونی را در رشد قیمت مسکن دخیل دانسته و از این رو راهکارهای بسیاری را نیز برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن امتحان کرده اند اما هیچ یک از این راهکارها نتوانسته است جلوی رشد افسار گسیخته قیمت مسکن را بگیرد.

 

ه عنوان نمونه، مسئولین سایت هایی که در آن ها آگهی های فروش مسکن درج می شد را یکی از عوامل رشد بی رویه قیمت مسکن اعلام کردند و از این رو حذف قیمت مسکن از این سایت ها را به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن اعلام کردند.

 

در اردیبهشت ماه سال جاری بود که بعد از ماه ها تلاش وزارت راه و به دستور دادستانی و با هدف جلوگیری از التهاب و قیمت گذاری صوری در بازار مسکن، قیمت فروش مسکن از اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی حذف شد. راهکاری که دقیقا یک سال قبل تر از آن یعنی در اردیبهشت ماه 1398 نیز امتحان شده بود. اما نتیجه این حذف قیمت مسکن از سایت ها در نمودار بالا کاملا نمایان است.

 

در اردیبهشت ماه سال جاری متوسط قیمت هر مترمربع مسکن 16.9 میلیون تومان بود که این قیمت با رشد 59 درصدی در آذرماه سال جاری به 26.9 میلیون تومان افزایش یافت. بنابراین عملا این راهکار برای جلوگیری از قیمت مسکن با شکست مواجه شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۱
عرفان حبیب نژاد 1