تکنیکال نیوز - اخبار تکنیکی

مجموعه ای از اخبار خاص تکنیکی

تکنیکال نیوز - اخبار تکنیکی

مجموعه ای از اخبار خاص تکنیکی

به دنبال راه اندازی گمرک "ایران-آذربایجان

يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰ ق.ظ

با اشاره به اینکه وقتی با کشورهای همسایه تجارت کنیم نه تنها از حیث اقتصادی بهره می‌بریم بلکه کل اقتصاد را وسیع‌تر می‌کنیم که منجر به صرفه جویی اقتصادی می‌شود و هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند، اظهار داشت: این فرصت برای ما ایجاد شده به ویژه در منطقه قره‌باغ اگر ما به دنبال مراوده اقتصادی و تجاری و تولیدی و سرمایه‌گذاری هستیم باید برای استفاده از این فرصت‌ها بلافاصله زمینه‌های همکاری را بررسی کنیم.

 

وی تاکید کرد: کشور آذربایجان یک میلیارد دلار برای بازسازی قره باغ بودجه اختصاص داده بنیاد بازسازی قره باغ تشکیل شده و صندوق حمایت از قره باغ ایجاد شده است اینها به این معنی است که آنها می‌خواهند در مناطق آزاد شده سرمایه‌گذاری و هزینه کنند و ما باید توان خود را در بازسازی منطقه نشان دهیم.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی نه تنها در تأمین کالاها بلکه در زمینه زیرساخت هم توانایی و پتانسیل خوبی دارد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای همسایه ابتدا با هم برای بازسازی مناطق خودشان متحد شدند چرا ما نباید از این فرصت استفاده کنیم و در عین حال که مسائل فرهنگی سیاسی در جای خود قرار دارد اما گسترش مرزها نه تنها باعث امنیت می‌شود بلکه منافع اقتصادی را برای دو کشور به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به اینکه با مشارکت در بازسازی قره باغ بازار بزرگی برای کشور ما باز می‌شود، ابراز داشت: کشور آذربایجان برای ما یک پایگاه محسوب می‌شود و می‌توانیم از این طریق با کشورهای دیگر نیز ارتباط تجاری و اقتصادی برقرار کنیم.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همچنین گفت: در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دادیم و به دنبال آن هستیم تا در منطقه خداآفرین، گمرک ایجاد کرده و نواحی صنعتی و شهرک‌های صنعتی مشترک با کشور آذربایجان احداث کنیم تا سکویی برای برقراری و مراودات اقتصادی با کشورهای دیگر باشد.

 

عباسزاده در ادامه تصریح کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی اقدامات خوبی انجام داده است و برخی سرمایه‌گذاران از کشور آذربایجان در استان ما اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۲
عرفان حبیب نژاد 1