تکنیکال نیوز - اخبار تکنیکی

مجموعه ای از اخبار خاص تکنیکی

تکنیکال نیوز - اخبار تکنیکی

مجموعه ای از اخبار خاص تکنیکی

وزیر خارجه فرانسه مدعی شد: احیای برجام کافی نخواهد بود و مذاکرات سختی درباره موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران وجود دارد.

این اظهارات لودریان در حالی است که ایران صراحتاً اعلام کرده است هیچ گونه بازمذاکره ای در خصوص برجام و همچنین مذاکره‌ در خصوص موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای خود انجام نخواهد داد.

 

«جیک سالیوان» گزینه مشاور امنیت ملی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا،‌ با تصمیم دولت کنونی این کشور برای تروریستی اعلام کردن جنبش «انصارالله» یمن مخالفت کرد.

سالیوان بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «فرماندهان حوثی باید پاسخگو باشند اما اعلام کل سازمان [انصارالله به عنوان تروریستی]، فقط درد و رنج بیشتری به مردم یمن تحمیل کرده و دیپلماسی حیاتی برای پایان دادن به جنگ را عقب می‌اندازد».

 

وی این توئیت را در ابراز موافقت با اظهار نظر سناتور «تاد یانگ» در مخالفت با تروریستی خواندن انصارالله منتشر کرد. یانگ در توئیتی گفته بود: «تصمیم مایک پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) برای اعلام کردن جنبش حوثی‌ها در یمن به عنوان یک سازمان تروریستی، گام اشتباه دیگری در رویکرد نادرست ایالات متحده در مناقشه یمن است».

 

پیش از این نیز، ۲۵ نماینده کنگره در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، «تصمیم کوته بینانه دولت ترامپ» در تحریم جنبش انصارالله یمن را محکوم کردند.

 

اخیرا وزیر خارجه آمریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت:  «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را تروریست‌های جهانی اعلام کنم.»

 

بازگشایی سفارت عربستان در قطر

 

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در ریاض گفت: ما به هماهنگی با اردن درباره امور منطقه و روابط دوجانبه ادامه می‌دهیم.

 

وی بر لزوم رسیدن به راهکار فراگیر برای مساله فلسطین تأکید کرد و گفت که با الصفدی درباره اوضاع لبنان، یمن و آنچه "مداخله ایران در منطقه" خواند، گفت‌وگو کرده است.

همچنین بن فرحان گفت: طی چند روز آینده بعد از تکمیل اقدامات لازم، سفارت‌مان را در قطر بازگشایی کنیم. بیانیه نشست سران شورای همکاری خلیج (فارس) در العلا تأثیر مثبتی بر نقش و عملکرد این شورا خواهد داشت.

 

به گزارش «تابناک»، در آستانه یک سالگی شیوع کرونا در کشورمان، سطح شیوع ویروس در کشور و بیماری ناشی از آن به شدت نزول کرده تا جایی که شمار زیادی از شهر‌های کشورمان در شرایط آبی و زرد قرار گرفته و مسئولان به فکر بازگشایی مدارس افتاده اند و عزاداری ایام فاطمیه نیز بی هیچ منع و مشکلی در بسیاری از شهر‌ها حضوری دایر شده است. شرایطی که به تاکید مسئولان حکم زنگ خطر جدی برای شیوع پیک دوباره کرونا دارد.


البته امروز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی گرفت که بنا بر آن، قرار است راهپیمایی ۲۲ بهمن متفاوت از هر سال و نمادین برگزار شود، به این صورت که راهپیمایی خودرویی و موتورسیکلتی انجام شود و حتی خبری از سخنرانی ویژه این روز به صورت حضوری و در میادین شهر‌ها نباشد و به جایش سخنرانی پیروزی انقلاب از رسانه ملی پخش شود. فرمت متفاوتی از این آیین انقلابی که برای پرهیز از شیوع کرونا در دستور کار قرار خواهد گرفت.


این در حالی است که در این روز‌ها از بسیاری شهر‌ها اخبار نگران کننده‌ای به گوش می‌رسد که به طور کلی شامل برگزاری تجمع‌های خطرناک و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی کروناست؛ تجمع‌هایی در قالب عزاداری حضوری و برپایی موکب‌ها و حتی تکایا و البته تجمع‌های دیگری که در نتیجه موج بزرگ مسافرت به برخی نقاط کشور شکل می‌گیرد. موج سفر‌هایی که وزیر بهداشت امروز در نامه‌ای خطاب به همتایش در وزارت راه، خواستار مقابله با آن شد.


برای درک بهتر شرایط کافی است به گزارشی مراجعه کنیم که امروز در ستاد ملی کرونا به سمع حضار و اعضای ستاد رسید و حاوی تصاویر، فیلم‌ها و از آن مهم تر، آمار و ارقامی به شدت نگران کننده بود؛ از جمله گزارشی از شکل گیری یکی از بی سابقه‌ترین موج‌های سفر به جزیره قشم در جنوب کشورمان که به ورود سی تا چهل هزار گردشگر در روز به این جزیره نیز رسیده است؛ سفری که برای انجامش صف‌های عریض و طویلی به سمت این جزیره شکل گرفته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۱
عرفان حبیب نژاد 1